Hubspot`s CRM & Leadsverktøy- passer det til min bedrift?
Hubspot`s CRM & leads-verktøy er et integrert salg,- og markedsverktøy som gjør at du sømløst kan følge salgsprosessen fra prospekt til lead, fra lead til kunde og kunde til lojal kunde.
For godt til å være sant tenker du, men nei, det er det ikke..
De fleste bedrifter i dag har et CRM-system. Selv har jeg jobbet med flere ulike verktøy som f.eks VEGA, Superoffice og Portrait Software. Disse systemene fungerer bra når salget er i boks, og til videre oppfølging av kunder i etterkant med hensyn til å utvikle kundelojalitet over tid.
Men med tanke på den nye kundereisen, som vi nå vet oftest starter i digitale kanaler, så klarer ikke disse systemene å fange opp de digitale sporene i de første fasene av kjøpsreisen, og du går derfor glipp av mulighetene til å fange og modne leads helt i begynnelsen av kundens kjøpsprosess.
Som et svar på disse problemstillingene har det nå kommet mange leverandører som leverer teknologien til å gjøre akkurat dette. HubSpot er blitt en ledende leverandør innenfor dette feltet og tilbyr en helhetlig teknisk plattform som ivaretar den digitale kundereisen.
Fullversjon av plattformen har alle de funksjoner som trengs for å sette digital markedsføring i system på en effektiv måte; hoste & opprette webside, oppsett av automatiserte e-post sekvenser, marketing automation, leadscoring, landingssider, blogg, statistikkverktøy og mye mer).
Fordelene er med andre ord mange, men for små & mellomstore bedrifter som kanskje ønsker en myk start kan gratisversjon til Hubspot være en god start, hvor tanken er at du skal «vokse» med systemet.
Hva får du ved å gå for dette verktøyet:
- Et fullgodt CRM-verktøy med alle funksjoner du trenger
- Leadfanger på nettsiden din (Popup hvor besøkende kan legge igjen e-postadresse)
- Muligheten til å følge interessenter som besøker websiden din. Du kan f.eks se fra hvilken kilde de fant bedriften din, hvilke innhold de har konsumert, hvilke sider de har besøkt osv. Dette vil gi selgerne varmere leads med høyere kvalitet og salgsprosessen vil bli mer effektiv da kun potensielle kunder som har vist interesse blir kontaktet.
- Integrert mot WordPress, Gmail og Outlook
- Mailer lagres automatisk i CRM systemet
- God support fra Hubspot
- Holder orden på alle dine aktiviteter og loggfører alle salgsaktiviteter fortløpende
- Sømløst integrert med Hubspot`s markedssystem ( som også har en gratisversjon)
- OG DET beste: CRM -verktøyet er HELT gratis!!
Så:
– er din bedrift en liten eller mellomstor bedrift som jobber mot B2B -markedet?
– leter kundene etter informasjon om produktet/tjenestene dine på nett?
– har produktet / tjenesten din en lang/ eventuelt komplisert beslutningsprosess?
…hvis svaret er JA på disse spørsmålene er det stor sannsynlighet for at inbound-metoden og Hubspot passer for din bedrift.
Ta kontakt i dag så tar vi en prat på hva vi kan gjøre for akkurat DIN bedrift!